Pressemeddelelse

Danske forbrugerforhold får karakteren middel

Danskerne har placeret Danmark i midterfeltet, hvad angår deres oplevelse af forbrugerforholdene. Blandt ti sammenlignelige lande får det danske forbrugerforholdsindeks en femteplads. Ses der på de enkelte markeder scorer Danmark dog lavere end gennemsnittet på 36 ud af 42 markeder.

  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen præsenterer jævnligt for-brugerforholdene på en række markeder i det såkaldte Forbru-gerforholdsindeks (FFI).
  • Dette FFI bygger på data fra EU Kommissionen.
  • FFI er baseret på forbrugernes vurderinger af tillid, gennemsigtighed og markedets opfyldelse af forventninger på 42 danske forbrugsmarkeder.
  • FFI er ikke en måling af de konkrete forbrugerforhold, men giver et indblik i forbrugerne oplevelse af markederne.
  • FFI bidrager med at identificere forbedringspotentiale og kan bruges som et redskab for brancher, virksomheder og myndigheder i deres bestræbelser på at skabe de bedst mulige forbrugerforhold.

Pressemeddelelser fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Når du tilmelder dig, vil du modtage alle pressemeddelelser fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, herunder om Konkurrencerådets afgørelser, analyser m.v.