Øvrige nyheder
Spildevandsselskaber i 6 kommuner fusioneres i én spildevandskoncern
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har den 10. oktober 2012 modtaget en almindelig anmeldelse af indskydelsen af de kommunalt ejede spildevandsselskaber i Albertslund, Dragør, Herlev, Hvidovre, København og Rødovre kommuner under et fælles holdingselskab.
Foruden Dragør Renseanlæg vil fusionen alene omfatte de ledningsnet, som de deltagende spildevandsselskaber har ejerskab til.
Målet med den fælles spildevandskoncern er at sikre, at det i fremtiden vil være muligt at håndtere ekstremregn og oversvømmelser.
Ifølge anmelder vil selskaberne med den fælles spildevandskoncern stå bedre rustet til at håndtere de udfordringer, branchen står over for i forhold til oversvømmelser, miljø, kvalitet og økonomi. Udfordringerne stiller krav til selskaberne om omfattende investeringer og koordinering af initiativerne på spildevandsområdet, samt behov for specialiseret viden og kompetenceudvikling. Vandsektorlovens prisloftregulering betyder endvidere, at der stilles krav til spildevandsselskaberne om effektiviseringer, herunder krav om øget økonomisk effektivitet, behov for store fremtidige investeringer og pres på de administrative ressourcer.
Styrelsen opfordrer alle interesserede til at komme med eventuelle bemærkninger til fusionen senest den 17. oktober 2012 kl. 12.00.
Bemærkninger sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
E-mail kfst@kfst.dk
Mrk.: Fusion Nyt spildevandsselskab
Yderligere oplysninger om fusionen kan fås hos chefkonsulent Lotte Vibild Schønau telefon 4171 5177, e-mail: lvs@kfst.dk eller fuldmægtig Rasit Uysal telefon 4171 5257, e-mail: rau@kfst.dk.
Notifikationer om fusioner, vejledninger og andet konkurrencestof
Når du abonnerer på denne mail, modtager du løbende nyt om fusionsanmeldelser og -godkendelser, vejledninger mv. Det er for dig, der arbejder professionelt inden for området.