Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har på vegne af Spillemyndigheden og i samarbejde med brancheorganisationen Spillebranchen gennemført to adfærdsvidenskabelige eksperimenter. Eksperimenterne viser, at pop op-beskeder med information til spillerne ikke fører til færre spil, eller får spillere til at bruge færre penge på spil.
Artiklen er på engelsk.
Artiklens forfattere
Forbrugerpolitisk Center (FORCE)
-
Andreas Maaløe Jespersen er souschef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Forbrugerpolitiske kontor. Andreas har arbejdet med adfærdsvidenskab i 13 år, både som konsulent, forsker og embedsmand, og han gennemførte sin Ph.d. i adfærdsbaseret policyudvikling i samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
-
Andreas' arbejde fokuserer på at integrere adfærdsvidenskaben i udviklingen og evalueringen af forbruger(politiske) forhold. Andreas har skrevet flere akademiske og populærvidenskabelige artikler om krydsfeltet mellem adfærdsvidenskab og politik.