Artikel

Do Behaviorally Informed Pop-up Messages Curb Problematic Gambling Behavior.

Pop op-beskeder på online spillesider har ingen effekt på spillernes adfærd. Artiklen er på engelsk.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har på vegne af Spillemyndigheden og i samarbejde med brancheorganisationen Spillebranchen gennemført to adfærdsvidenskabelige eksperimenter. Eksperimenterne viser, at pop op-beskeder med information til spillerne ikke fører til færre spil, eller får spillere til at bruge færre penge på spil.

Artiklen er på engelsk.

Artiklens forfattere

Forbrugerpolitisk Center (FORCE)

Andreas Maaløe Jespersen
Ph.D., ekspert i forbrugeradfærd

Andreas Maaløe Jespersen

  • Andreas Maaløe Jespersen er souschef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Forbrugerpolitiske kontor. Andreas har arbejdet med adfærdsvidenskab i 13 år, både som konsulent, forsker og embedsmand, og han gennemførte sin Ph.d. i adfærdsbaseret policyudvikling i samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

  • Andreas' arbejde fokuserer på at integrere adfærdsvidenskaben i udviklingen og evalueringen af forbruger(politiske) forhold. Andreas har skrevet flere akademiske og populærvidenskabelige artikler om krydsfeltet mellem adfærdsvidenskab og politik.

Forbrugerpolitisk Center (FORCE)

Johannes Jonatan Schuldt-Jensen
Specialist i forbrugeradfærd

Johannes Jonatan Schuldt-Jensen