Forbrug
Digital forbrugeradfærd
Tech-virksomheder har fået stor betydning for forbrugernes hverdag. Derfor arbejder Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen særligt for, at markeder med tech-virksomheder er velfungerende.
Seneste artikler
Se alle artikler
Handlerummet
Med Handlerummet kan unge forbrugere lære om markedsføringsmæssige virkemidler og forretningsmodeller på digitale handelsplatforme ved at sætte sig i producentens sted. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag det digitale undervisningsmateriale, som retter sig mod ungdomsuddannelsernes undervisning i samfundsfag og dansk.
Gå til Handlerummet

Social Star
Social Star er et undervisningsmateriale rettet mod 5.-7. klasse, som skal gøre de unge mere kildekritiske på sociale medier og dermed til bedre forbrugere. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag forløbet sammen med Forbrugerombudsmanden og Medierådet for Børn og Unge.
Læs mere om Social Star