Udbudsregler

Vurdering af pålidelighed

Udbudsloven indeholder en række procesregler ved offentlige udbud, hvor en virksomhed vurderes at være omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde. Få information og vejledning om reglerne om vurdering af pålidelighed.

Webinar om vurdering af pålidelighed

I januar 2025 holdt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen et webinar om pålidelighedsvurderinger i forlængelse af, at Folketinget i december 2024 vedtog et lovforslag fra Regeringen om at fjerne pligten til at indhente en vejledende udtalelse om pålidelighed fra styrelsen. I webinaret gennemgår vi nogle af de væsentligste processer, der er i forbindelse med vurdering af pålidelighed. Webinaret tager udgangspunkt i konkrete sager.

Webinaret er for ordregiver, som ønsker større forståelse for processen ved pålidelighedsvurdering, samt virksomheder, som fx ønsker indblik i, hvad der kan lægges vægt på i forbindelse med vurderingen af dokumentation af pålidelighed.

Hent slides fra webinaret (pdf)

Se webinar om pålidelighed (57:31)

Tilmeld dig nyhedsbrevet: Nyt om udbud

I nyhedsbrevet orienterer styrelsen løbende om de nyeste vejledninger, udbudsregler, arrangementer om udbud og andre nyheder om udbud og indkøb.