Tech-virksomheder
Udgivelser om digitale platforme
Her kan du finde analyser, vejledninger, adfærdsundersøgelser, artikler og podcasts. De omhandler alle digitale platforme i en eller anden grad.
Artikler og analyser om digitale platforme
-
Sikrere samhandel med adfærdsdesign - resultater af feltforsøg på c2c-markedet (pdf, 2024)
-
Do Ranking Boosts Harm Consumers and Competition? Indicative Evidence from Online Travel Agencies (pdf, 2023)
- Pressalg på digitale platforme (pdf, 2023)
- Summaries of the three articles on general online search engines (2023 - pdf)
- Virksomheders selvannoncering på onlinesøgemaskiner (pdf, 2023)
- Betydningen af annoncer for forbrugernes adfærd på onlinesøgemaskiner (pdf, 2023)
- Indlejrede moduler på generelle søgemaskiner (pdf, 2022)
- Consumers benefit from visually salient standardized commercial disclosures on social media (pdf, 2021)
- Prisalgoritmer - og deres betydning for konkurrence (pdf, 2021)
- Markedsføring på digitale platforme - vejledende eller vildledende? (pdf, 2021)
- New opportunities and challenges for consumers in digital markets (pdf, 2020)
- Digitale platformes indsamling af brugerdata (pdf, 2020)
- Digitale Platforme - en introduktion (pdf, 2019)
- Konkurrencen på markeder med digitale platforme (pdf, 2021)
- Online reklame i Danmark (pdf, 2021. Udarbejdet af KPMG for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen som uafhængig konkurrencemyndighed)
- Digital platforms and the potential changes to competition law at the European level (pdf, 2020)
- Danskernes brug af digitale platforme (pdf, 2020. Udarbejdet af Incentive for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
- Afdækning af markedsføringsmæssige virkemidler på digitale platforme (pdf, 2019. Udarbejdet af Deloitte for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
- Kortlægning af digitale platformes indsamling af data fra forbrugere (pdf, 2019. Udarbejdet af PwC for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
- Danske virksomheders salg via digitale platforme (pdf, 2019. Udarbejdet af Incentive for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
- Bookingplatforme, hoteller og forbrugere (pdf, 2019)
- Analyse af adfærd på digitale platforme (pdf, 2019. Udarbejdet af iNudgeyou for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
Podcasts om digitale platforme
- Publikationsartikel: Virksomheders selvannoncering på onlinesøgemaskiner, 2023
- Publikationsartikel: Betydningen af annoncer for forbrugernes adfærd på onlinesøgemaskiner, 2023
- TECH og KFST - derfor! 2022
- Publikationsartikel: Markedsføring på digitale platforme - Vejledende eller vildledende?, 2021
- Publikationsartikel: Prisalgoritmer og deres betydning for konkurrencen, 2021
- Publikationsartikel: Markedsføring på digitale platforme - Vejledende eller vildledende?, 2021
- Digitale platformes betydning for markederne, 2020
- P2B-forordningen - et overblik over de nye regler, 2020
- Publikationsartikel: Digitale platformes indsamling af brugerdata, 2020
- Publikationsartikel: Digitale platforme - en introduktion, 2019
- Competition & Digitisation Conference - Five speeches from the conference held November 2019