Tech-virksomheder
Udgivelser om digitale platforme
Her kan du finde analyser, vejledninger, adfærdsundersøgelser, artikler og podcasts. De omhandler alle digitale platforme i en eller anden grad.
Artikler og analyser om digitale platforme
        - 
Sikrere samhandel med adfærdsdesign - resultater af feltforsøg på c2c-markedet (pdf, 2024)
 - 
Do Ranking Boosts Harm Consumers and Competition? Indicative Evidence from Online Travel Agencies (pdf, 2023)
 - Pressalg på digitale platforme (pdf, 2023)
 - Summaries of the three articles on general online search engines (2023 - pdf)
 - Virksomheders selvannoncering på onlinesøgemaskiner (pdf, 2023)
 - Betydningen af annoncer for forbrugernes adfærd på onlinesøgemaskiner (pdf, 2023)
 - Indlejrede moduler på generelle søgemaskiner (pdf, 2022)
 - Consumers benefit from visually salient standardized commercial disclosures on social media (pdf, 2021)
 - Prisalgoritmer - og deres betydning for konkurrence (pdf, 2021)
 - Markedsføring på digitale platforme - vejledende eller vildledende? (pdf, 2021)
 - New opportunities and challenges for consumers in digital markets (pdf, 2020)
 - Digitale platformes indsamling af brugerdata (pdf, 2020)
 - Digitale Platforme - en introduktion (pdf, 2019)
 
- Konkurrencen på markeder med digitale platforme (pdf, 2021)
 - Online reklame i Danmark (pdf, 2021. Udarbejdet af KPMG for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen som uafhængig konkurrencemyndighed)
 - Digital platforms and the potential changes to competition law at the European level (pdf, 2020)
 - Danskernes brug af digitale platforme (pdf, 2020. Udarbejdet af Incentive for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
 - Afdækning af markedsføringsmæssige virkemidler på digitale platforme (pdf, 2019. Udarbejdet af Deloitte for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
 - Kortlægning af digitale platformes indsamling af data fra forbrugere (pdf, 2019. Udarbejdet af PwC for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
 - Danske virksomheders salg via digitale platforme (pdf, 2019. Udarbejdet af Incentive for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
 - Bookingplatforme, hoteller og forbrugere (pdf, 2019)
 - Analyse af adfærd på digitale platforme (pdf, 2019. Udarbejdet af iNudgeyou for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
 
Podcasts om digitale platforme
- Publikationsartikel: Virksomheders selvannoncering på onlinesøgemaskiner, 2023
 - Publikationsartikel: Betydningen af annoncer for forbrugernes adfærd på onlinesøgemaskiner, 2023
 - TECH og KFST - derfor! 2022
 - Publikationsartikel: Markedsføring på digitale platforme - Vejledende eller vildledende?, 2021
 - Publikationsartikel: Prisalgoritmer og deres betydning for konkurrencen, 2021
 - Publikationsartikel: Markedsføring på digitale platforme - Vejledende eller vildledende?, 2021
 - Digitale platformes betydning for markederne, 2020
 - P2B-forordningen - et overblik over de nye regler, 2020
 - Publikationsartikel: Digitale platformes indsamling af brugerdata, 2020
 - Publikationsartikel: Digitale platforme - en introduktion, 2019
 - Competition & Digitisation Conference - Five speeches from the conference held November 2019
 
Læs mere om digitale platforme (engelsk)
                        Digital Platforms (in English)