Velfungerende markeder er vejen til vækst og forbrugervelfærd
Pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens undersøgelse af værdikæden for fødevarer
Som led i sit fokus på dagligvarebranchen er Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i færd med at undersøge konkurrenceforholdene i de forskellige led i fødevareværdikæden. Aktører i markedet opfordres til at dele deres viden med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Læs mere
-
Mange børn og unge ønsker at være mindre på sociale medier
Sociale medier udgør en væsentlig del af børn og unges hverdag. Især piger og unge med lav selvkontrol har et ønske om at bruge deres tid på noget andet. Det viser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens undersøgelse, der blandt andet bygger på skærmbilleder fra knap 2.000 børn og unges telefoner.
Læs mere
-
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen godkender Sydbanks fusion med Arbejdernes Landsbank
Fusionen mellem Sydbank og Arbejdernes Landsbank er godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Arbejdernes Landsbank ejer Vestjysk Bank, som derfor også er omfattet af fusionen og dens godkendelse.
Læs mere
Danmark har overtaget EU-Formandskabet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har sat et stærkt hold til at løse en række vigtige opgaver både i Danmark og i Bruxelles.
I løbet af det andet halvår af 2025 skal vi blandt andet bistå en række ministerier med deres opgaver i EU Kommissionen, og vi er værter for Competition Day 29. oktober.
Modtagere af Visa og Mastercard bør tjekke prisen
40 procent. Så stor kan forskellen være på det dyreste og billigste kortindløsergebyr. Forretninger som fx caféer, kiosker og frisører eller webshops, som tager imod internationale betalingskort som Visa og Mastercard, kan undersøge, om de kan vælge en anden kortindløser, som stadig opfylder deres behov, men har markant lavere indløsningsgebyrer.
Skadesforsikringer til private
Konkurrencerådet har analyseret markedet for skadesforsikringer og fundet en række indikationer på, at konkurrencen kan styrkes.
Find analysen om konkurrencen for skadesforsikringer på vores temaside.
Børn og unges brug af sociale medier
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har undersøgt sammenhænge mellem børn og unges brug af sociale medier og deres trivsel. Vores adfærdseksperiment viser, at det er muligt at nedbringe unges forbrug af sociale medier, uden at de føler, at de går glip af noget.