Øvrige nyheder
Vil du have indflydelse på arbejdet med at forbedre konkurrencen på tech-området?
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen igangsætter en stor undersøgelse af konkurrencen på tech-området. Undersøgelsen inkluderer en spørgeskemaundersøgelse rettet mod alle, der har kendskab til tech-virksomheder, kunstig intelligens og digitale platforme.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har siden 2019 haft et særligt fokus på tech-området og har gennemført en række analyser og konkurrencesager på området. Målet er at sikre velfungerende digitale markeder. Udviklingen går dog stærkt. Algoritmer og kunstig intelligens kan eksempelvis ændre måden, konkurrencen fungerer på.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen igangsætter derfor en undersøgelse med fokus på tech-virksomheder og digitale platforme. Tech-virksomheder kan fx være digitale platforme som markedspladser, søgemaskiner, sociale medier eller bookingplatforme. Det kan også være udbydere og udviklere af cloud-tjenester, algoritmer og kunstig intelligens.
I undersøgelsen inviterer vi virksomheder, brancheforeninger, rådgivere og forskere med kendskab til tech-virksomheder og digitale platforme til at komme med input og viden om konkurrence- og markedsforholdene og de udfordringer man som bruger har på disse markeder.
Ved at deltage, er du med til at sikre, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen prioriterer sine ressourcer bedst muligt til fordel for danske virksomheder og forbrugere.
Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til undersøgelsen, er du velkomne til at kontakte Kirstine Rødsgaard Madsen, chefkonsulent i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på krm@kfst.dk eller telefon +4541715173.
Notifikationer om fusioner, vejledninger og andet konkurrencestof
Når du abonnerer på denne mail, modtager du løbende nyt om fusionsanmeldelser og -godkendelser, vejledninger mv. Det er for dig, der arbejder professionelt inden for området.